10. Kryteria segmentacji na rynku dóbr i usług konsumpcyjnych, PWSZ, SEMESTR 3, PODSTAWY MARKETINGU
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->10. Kryteria segmentacji na rynku dóbr i usług konsumpcyjnych:1.Kryt.odnoszące się do konsumenta-społeczno– ekonomiczne (zakładają różne potrzeby i pragnienia ludzi zmieniające się w zależności od miejscazamieszkania- efekt różnic kulturowych, społecznych, warunków ekonomicznych): dochód, zawód,wykształcenie, kryteria geograficzne, miejsce zamieszkania-k.demograficzne: miejsce zamieszkania, wiek, płeć, wielkość rodziny, jej status, rasa, narodowość-k.psychograficzne: styl życia, zainteresowania, opinie, klasa społeczna, osobowość-geograficzne:miasta, wsie; centrum, peryferia-cechy behawioralne okazje, cechy, stopień lojalności, etap gotowości2.Kryteria odnoszące się do produktu:-wzorce konsumpcji: częstotliwość użycia, posiadanie substytutów, lojalność wobec marki-warunki zakupu: rodzaj sklepu, czas zakupu, impuls, tzw. okazje, częstotliwość zakupu, wielkośćjednorazowego zakupu-oferowane korzyści: wiedza konsumenta o produkcie, dostrzegane korzyści, predyspozycje i preferencjekonsumentów
[ Pobierz całość w formacie PDF ]