10 krokow BY STAC SIĘ LEPSZYM RODZICEM(1), z chomika kondratowa

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Jest także istotnym elementempozytywnej dyscypliny. Im częciej okazujesz dziecku miłoć, przytulajšcje, całujšc i mówišc mu "kocham cię", tym bardziej będziechciało udowodnić, że na niš zasługuje. Miłoć pozwala dziecku zbudowaćpewnoć siebie i poczucie własnej wartoci.Interesuj się tym, co robi i co czuje.Zapewnij je, że silne uczucia nie sš czym złym, jeli wyraża się je wodpowiedni sposób. Im częciej będziesz to robić, tym rzadziejbędziesz musiał(a) je dyscyplinować.w którym ludzie potrafiš się słuchać. Bycie rodzicem polega międzyinnymi na wyznaczaniu granic. Pamiętaj, że jest czym naturalnym inormalnym, że dziecko testuje owe granice. To nie jest niesfornoć,ale częć procesu uczenia się. Dzieci czujš się bezpieczniej, jeli trzymaszsię granic, które wyznaczyłe(-a) (pod warunkiem, że sš realistyczne),nawet jeli od czasu do czasu na nie narzekajš.Czasami rodzice stajš siętacy poważni, że rodzicielstwo przestaje dawać im radoć. Dostrzegajzabawne strony bycia rodzicem i pozwól sobie na miech, kiedy tylkojest to możliwe.i wyobrażanie sobie, co czuje Twoje dziecko, jestkluczem do zrozumienia jego zachowania. Przypomnij sobie, jak sięczułe(-a), kiedy byłe(-a) dzieckiem, i jak niezrozumiały wydawał Cisię wiat dorosłych, kiedy miałe(-a) poczucie, że potraktowano Cięniesprawiedliwie.Oczekuj, że dziecko będzie się dobrze zachowywało i zachęcaj je dopodejmowania wysiłków. Chwal je za dobre zachowania i staraj sięignorować te niewłaciwe. Im częciej będziesz zrzędzić, tym rzadziejTwoje dziecko będzie Cię słuchać.Pozwól mu uczestniczyć w podejmowaniu decyzji, szczególnie tych,które go dotyczš. Uważnie wysłuchaj jego zdania. Jeli masz zamiarpowiedzieć mu co przykrego, zastanów się, jakby to zabrzmiało, gdybypowiedział(-a) to komu dorosłemu. Przepro, jeli postšpiłe(-a)niewłaciwie.Małe dzieci będš się czuły bezpieczniej i łatwiej będzie Wam uniknšć konfliktów,jeli ustalisz jasny porzšdek dnia. Będš się czuły lepiej, jeliwprowadzisz stałe pory posiłków, snu i głonych zabaw.jednak staraj się zacho-wać elastycznoć w wypadku bardzo małych dzieci. Kiedy już ustaliszzasady obowišzujšce w Twojej rodzinie, bšd konsekwentny(-a). Dziecimogš się poczuć bardzo niepewnie, jeli jednego dnia wprowadziszjakš zasadę, a następnego dnia jš odwołasz. Czasami trzeba ustalićodmienne zasady obowišzujšce poza domem, które należy wyjanićdziecku.Jeli to wszystko zaczyna zabardzo przypominać ciężkš pracę i czujesz, że brakuje Ci cierpliwoci,przeznacz trochę czasu tylko dla siebie. Zrób co, co sprawia ciprzyjemnoć. Jeli kiedykolwiek poczujesz, że tracisz panowanie nadsobš, albo że w każdej chwili możesz krzyknšć na dziecko, poniżyć jelub uderzyć, odejd na chwilę, uspokój się i policz do dziesięciu.Większoć rodziców martwi się, czy postępuje właciwie. Oczywicie nie marodziców "doskonałych". Wszyscy rodzice miewajš trudnoci i niepokojš się oto, czy wywierajš na swoje dzieci dobry wpływ. Jednym z problemów, którenajbardziej martwiš rodziców, jest kwestia dyscypliny, czyli pytanie, co zrobić,aby dzieci dobrze się zachowywały. Dla wielu rodziców ten problem może sięokazać bardzo trudny. Wydaje się, że każdy ma swoje zdanie na temat tego,jak należy wychowywać dzieci. Czy zbyt mało dyscypliny oznacza, że dzieciwymknęły się nam spod kontroli? Czy zbyt surowa dyscyplina sprawi, żezwrócš się przeciw nam? Wiemy, że dzieciom sš potrzebne granice, abymogły czuć się bezpiecznie, ale wcale nie jest łatwo wyznaczyć owe granice.W tej ulotce przedstawiono pozytywne sposoby zachęcania dzieci do tego,aby dobrze się zachowywały. Pozytywne podejcie polega na chwaleniudziecka i zachęcaniu go do pożšdanych zachowań oraz upewnianiu się, żepowięcamy dziecku uwagę, kiedy zachowuje się we właciwy sposób.Pozytywne podejcie nie obejmuje bicia dziecka. Niektórzy rodzice obawiajšsię, że jeli nie będš dawali dzieciom klapsów, to stracš nad nimipanowanie, jednak w rzeczywistoci dzieje się zupełnie inaczej. Im częciejokazujemy dzieciom miłoć i szacunek oraz im lepiej dzieci rozumiejš,dlaczego chcemy, żeby zachowywały się w okrelony sposób, tym bardziejchcš spełniać nasze oczekiwania. Przyjęcie tego podejcia pozwala traktowaćwszelkie kary jako rodek ostateczny.DDDaaawwwaaajjj dddzzziiieeeccciiiooommm ppprrrzzzyyykkkłłłaaaddd dddooobbbrrreeegggooo zzzaaaccchhhooowwwaaannniiiaaa. Dzieci uczš się, naladujšczachowania innych. Z pewnociš będš naladować Twoje postępowanie.ZZZmmmiiieeennniiiaaajjj oootttoooccczzzeeennniiieee,,, aaa nnniiieee dddzzziiieeeccckkkooo. Lepiej jest trzymać cenne, niebezpieczne lubkruche przedmioty poza zasięgiem dziecka, niż karać dziecko za jego naturalnšciekawoć.WWWyyyrrraaażżżaaajjj ssswwwooojjjeee żżżyyyccczzzeeennniiiaaa pppooozzzyyytttyyywwwnnniiieee!!! Mów dzieciom, czego od nich oczekujesz,a nie tylko, czego sobie nie życzysz.SSStttaaawwwiiiaaajjj rrreeeaaallliiissstttyyyccczzznnneee wwwyyymmmaaagggaaannniiiaaa. Pamiętaj o tym, aby zadawać sobie pytanie,czy Twoje wymagania odpowiadajš wiekowi i sytuacji dziecka. Musiszokazać więcej cierpliwoci, jeli Twoje dziecko jest jeszcze bardzo małe, albokiedy choruje lub jest zmęczone.NNNiiieee pppooollleeegggaaajjj zzzaaannnaaadddtttooo nnnaaa nnnaaagggrrrooodddaaaccchhh iii kkkaaarrraaaccchhh. W miarę, jak dzieci dorastajš, kary inagrody stajš się coraz mniej skuteczne. Wyjaniaj powody Twoich decyzji. Negocjujze starszymi dziećmi, stosuj taktykę odwracania uwagi w wypadku małych dzieci.WWWyyybbbiiieeerrrzzz wwwyyyccchhhooowwwyyywwwaaannniiieee bbbeeezzz bbbiiiccciiiaaa iii kkkrrrzzzyyykkkuuu. Na poczštku klapsy mogš sięwydawać skuteczne, jednak może się okazać, że rodzice muszš uderzaćcoraz mocniej, żeby osišgnšć ten sam skutek. Krzyczenie na dzieci lubnieustanne ich krytykowanie bywa równie szkodliwe i może doprowadzać dodługotrwałych trudnoci emocjonalnych. Takie kary nie pomagajš dzieckuwykształcić w sobie samokontroli i szacunku dla innych.CCCzzzaaasssaaammmiii nnniiieeesssfffooorrrnnnoooććć iii nnniiieeepppooosssłłłuuussszzzeeeńńńssstttwwwooo sssššš ooozzznnnaaakkkaaammmiii zzzdddrrrooowwwiiiaaa!!! Dzieci sšz natury entuzjastyczne i ciekawskie. To sprawia, że czasami zachowujšsię w sposób, który rodzice nazywajš niesfornociš, jednak byłoby bardzodziwne, gdyby dziecko nigdy nie próbowało nowych rzeczy ani niepopełniało błędów. Nie znaczy to, że dzieciom należy pozwalać nawszystko! Muszš poznać zasady obowišzujšce w Waszej rodzinie inauczyć się współdziałać z innymi. Pomaganie dzieciom w rozwijaniusamokontroli wymaga czasu i cierpliwoci.DDDzzziiieeeccciii ccczzzęęęssstttooo nnniiieee rrrooozzzuuummmiiieeejjjššš,,, dddlllaaaccczzzeeegggooo zzzooossstttaaałłłyyy uuukkkaaarrraaannneee... Badaniadowodzš, że zasady dorosłych często wydajš się dzieciom bardzo niejasne.Dzieci nie zawsze rozumiejš, co zrobiły le. Dzieje się takszczególnie wtedy, kiedy dziecko dostało klapsa, ponieważ jest tymzbyt rozzłoszczone i zdenerwowane, aby móc jasno myleć.DDDzzziiieeeccciii mmmaaajjjššš ppprrraaawwwooo dddooo pppooozzzyyytttyyywwwnnneeejjj dddyyyssscccyyypppllliiinnnyyy... Polskie władzezobowišzały się przestrzegać zasad Konwencji Organizacji NarodówZjednoczonych o Prawach Dziecka. Głosi ona, że dzieci majš prawa,a jednym z nich jest prawo do ochrony przed wszelkimi formamifizycznej i psychicznej przemocy oraz poniżania.DDDaaajjjšššccc dddzzziiieeeccciiiooommm wwwyyybbbóóórrr,,, pppooommmaaagggaaammmyyy iiimmm llleeepppiiieeejjj sssiiięęę zzzaaaccchhhooowwwyyywwwaaaććć... Niespieraj się z dziećmi o sprawy, które nie majš znaczenia. Pozwól imdokonywać własnych wyborów - niech same decydujš, w co się ubioršlub co będš jadły, żeby nie czuły się dotknięte tym, że nieustannie jekontrolujesz. Takie postępowanie pomaga przeciwdziałać napadomzłoci i kłopotliwym zachowaniom."""NNNiiieee wwwyyydddaaajjjeee mmmiii sssiiięęę,,, żżżeeebbbyyy kkklllaaapppsssyyy ppprrrzzzyyynnnooosssiiiłłłyyy pppooożżżšššdddaaannneee ssskkkuuutttkkkiii,,, aaa kkkiiieeedddyyydddzzziiieeeccciii sssššš ssstttaaarrrssszzzeee,,, dddaaajjjšššccc iiimmm kkklllaaapppsssaaa tttyyylllkkkooo jjjeee dddooo sssiiieeebbbiiieee zzzrrraaażżżaaassszzz... UUUżżżyyywwwaaammmyyyjjjeeedddnnnaaakkk pppeeewwwnnnyyyccchhh fffooorrrmmm dddyyyssscccyyypppllliiinnnyyy,,, nnnaaa ppprrrzzzyyykkkłłłaaaddd ooodddsssy... [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • marucha.opx.pl