10 przykazan propagandy, e-książki, onepress
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->Tytuł oryginału: The Ten Commandments of PropagandaTłumaczenie: Joanna SugieroProjekt okładki: Jan PaluchISBN: 978-83-246-9558-4Copyright © 2012 by Brian Anse Patrick/Goatpower Publishing.All rights reserved. No part of this book may be reproducer or utilised in any form or by anymeans (whether electronic or mechanical), including photocopying, recording or by anyinformation storage and retrieval system, without permission in writing from the publisher.Polish edition copyright © 2015 by Helion S.A.All rights reserved.All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any formor by any means, electronic or mechanical, including photocopying, recording or by anyinformation storage retrieval system, without permission from the Publisher.Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentuniniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodąkserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym,magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymibądź towarowymi ich właścicieli.Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książceinformacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani zaich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lubautorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialnościza ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.Materiały graficzne na okładce zostały wykorzystane za zgodą Shutterstock Images LLC.Drogi Czytelniku!Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adresMożesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.Wydawnictwo HELIONul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICEtel. 32 231 22 19, 32 230 98 63e-mail:onepress@onepress.plWWW:(księgarnia internetowa, katalog książek)Printed in Poland.•Kup książkę•Poleć książkę•Oceń książkę•Księgarnia internetowa•Lubię to! » Nasza społecznośćRSpis tre ciWst p ..................................................................................................7Propaganda jako sytuacja ..............................................................................11Trzy fale propagandy .....................................................................................14Druga fala ........................................................................................................16Trzecia fala ......................................................................................................22Wszechobecno propagandy .......................................................................23Prawda, nieprawda, propagandy ci i dobro publiczne ...............................27Rozdzia 1. Przykazanie pierwsze:kontroluj przep yw informacji ........................................................33Propagandysta jako ród o informacji .........................................................34Eliminacja .......................................................................................................38Biurokracja i kontrola informacji .................................................................45Formaty komunikacji ....................................................................................48Rozdzia 2. Przykazanie drugie: mów o warto ciachi przekonaniach wyznawanych przez odbiorców ..........................53Badania i pomiary ..........................................................................................623Kup książkęPoleć książkę410 PRZYKAZAPROPAGANDYRozdzia 3. Przykazanie trzecie: ujednoznaczniaj .........................67Interpretacja znaczenia ................................................................................. 69Definiowanie i nazywanie ............................................................................. 76Propaganda po czona z agitacj .................................................................. 78Komiksy i kosmologia .................................................................................. 81Historie i paradygmaty .................................................................................. 85Scjentyzm i post p ......................................................................................... 85Obraz, grafika, film i dokuganda ................................................................. 87Rozdzia 4. Przykazanie czwarte: wykorzystajpresj grupy do kszta towania horyzontalnychprzekona i zachowa odbiorców ...................................................95Ustawione komisje i pseudodemokracja ................................................... 107Naganiacze i kozy Judasza .......................................................................... 110Ersatz, wikariusz i grupy wirtualne ........................................................... 110Rozdzia 5. Przykazanie pi te: penetruj poznawczo ...................115Nowo .......................................................................................................... 117Humor ........................................................................................................... 120Powtarzanie i prostota ................................................................................. 120rodki leksykalne ......................................................................................... 122Widoczno /zainteresowanie ...................................................................... 127Techniki gnostyczne ................................................................................... 128Rozdzia 6. Przykazanie szóste:oddal propagand od jej ród a .....................................................133Zespo y eksperckie, fundacje i programy badawcze ................................ 140Rozdzia 7. Przykazanie siódme: dostosuj sido potrzeb i nawyków informacyjnych ........................................143Grupy interesów ........................................................................................... 145Rozdzia 8. Przykazanie ósme: zaspokajajpotrzeby psychologiczne, duchowe i spo eczne ...........................149To samo , ego i w adza ............................................................................. 153Konsumpcjonizm ........................................................................................ 158Znaczenie, rutyna i rytua ........................................................................... 160Przynale no ............................................................................................... 162Kup książkęPoleć książkęSpis tre ci5Rozdzia 9. Przykazanie dziewi te: personalizuji dehumanizuj zgodnie z zapotrzebowaniem ...............................165Personalizacja pozytywna i negatywna ......................................................166U ycie dysfemizmów i eufemizmów do personalizacji ............................169Biurokratyczna forma bezosobowa ............................................................171Rozdzia 10. Przykazanie dziesi te: dozuj prawd ,fakty, logik i nauk .......................................................................183Zabawa w konsultanta .................................................................................189Subpropaganda i prepropaganda ................................................................190Biurokratyczna logika, prawda i pi kno ....................................................193Zabawa w ocenianie .....................................................................................195Abrakadabra, magiczne my lenie i edukacja kultu cargo ........................196Rozdzia 11. Przykazanie jedenaste: pokazuj,e post pujesz etycznie (i nie daj si z apa ) ................................201Etyka zabawy w nazywanie .........................................................................201Etos wszechmog cego ..................................................................................207Wewn trzna kolonizacja .............................................................................212Projektowanie etosu otwarto ci ..................................................................215Dodatek A. Definicje propagandy ................................................221Dodatek B. Koszmar wojny ..........................................................225Dodatek C. Ton antyniemieckiej propagandypodczas I wojny wiatowej ............................................................227Dodatek D. Jedno j dro Hitlera i inne sukcesy propagandy ......229Podzi kowania ...............................................................................232Kup książkęPoleć książkę
[ Pobierz całość w formacie PDF ]