10 Sp kom Mat kl 4 podst, Matematyka
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Czesław i Łukasz Kuncewicz
matematyka
sprawdziany kompetencji
dla klasy 4 szkoły podstawowej
Łódź 2000
Czesław i Łukasz Kuncewicz
Korekta
Grażyna Pysznicka-Kozik
Projekt okładki
Jacek Wilk
Skład
Krzysztof Jodłowski
Copyright by
Piątek Trzynastego
, Łódź 1999
Wszelkie prawa autorskie i wydawnicze zastrzeżone. Wszelkiego rodzaju reprodukowanie,
powielanie (łącznie z kserokopiowaniem), przenoszenie na inne nośniki bez pisemnej zgody
Wydawcy jest traktowane jako naruszenie praw autorskich, łącznie z konsekwencjami przewi-
dzianymi w
Ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych
(Dz.U. nr 24 z 23.02.1994 r.,
poz. 83).
ISBN 83-87735-31-0
PIĄTEK TRZYNASTEGO Wydawnictwo
Michał Koliński i Michał Wiercioch
90-009 Łódź, ul. H. Sienkiewicza 61
tel./fax (0-42) 632 78 61, tel. 0-602 34 98 02(06)
www.piatek13.com.pl; e-mail: kot@piatek13.com.pl
Łódź 2000. Wydanie I.
Rzut nr (ostatnia cyfra) 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1
Druk:
PIĄTEK TRZYNASTEGO Drukarnia
03-345 Łódź, ul Paradna 3
tel. 0-602 34 98 02(06)
Printed in Poland.
2
Matematyka – Sprawdziany kompetencji – klasa 4
S
PIS TREŚCI
W
stęp..................................................................................................... 4
S
ystem oceniania................................................................................... 5
1
Liczby naturalne ........................................................................... 6
2
Figury geometryczne .................................................................. 18
3
Liczby wymierne ........................................................................ 27
4
Pole i objętość............................................................................. 41
3
Czesław i Łukasz Kuncewicz
W
STĘP
Zeszyt zawiera pełny i kompleksowy zbiór testów z matematyki prze-
znaczony dla uczniów klasy 4 szkoły podstawowej. Testy zróżnicowa-
ne są zarówno tematycznie, jak i pod względem poziomu trudności.
Daje to możliwość dokładnego i obiektywnego sprawdzenia swoich
możliwości.
Cały materiał przygotowany został zgodnie z najnowszymi wytyczny-
mi władz oświatowych. Testy dzielą się na 5 grup: koniecznie, pod-
stawowe, rozszerzające, dopełniające, wykraczające. Dzięki temu
można w toku samodzielnej nauki, przechodząc od zadań najprost-
szych do najtrudniejszych, w znaczący sposób polepszyć proces rozu-
mienia i utrwalania wiadomości oraz umiejętności. Dlatego też gorąco
zachęcamy nauczycieli do korzystania z tej formy sprawdzianów, zaś
uczniom życzymy jak najlepszych osiągnięć w tej najpiękniejszej
z wszystkich dziedzin nauki,
Autorzy
4
Matematyka – Sprawdziany kompetencji – klasa 4
S
YSTEM OCENIANIA
Podczas egzaminu (90 minut) uczeń otrzymuje do rozwiązania 21 za-
dań. Składają się na nie: po 5 zadań z zakresu umiejętności koniecz-
nych, podstawowych, rozszerzających i dopełniających. Jako dodat-
kowe 21 zadanie występuje jedno z zadań z zakresu umiejętności wy-
kraczających. Uczeń nie musi rozwiązać zadań w określonej kolejno-
ści. To, jaką ocenę uzyska za rozwiązanie określonych zadań ilustruje
poniższa tabela:
Umiejętności
K+P
R+D
Ocena
0 – 3
0 – 3
niedostateczny
0 – 3
4 – 7
dopuszczający
0 – 3
8 – 10
dostateczny
4 – 7
0 – 3
dopuszczający
4 – 7
4 – 7
dostateczny
4 – 7
8 – 10
dobry
8 – 10
0 – 3
dostateczny
8 – 10
4 – 7
dobry
8 – 10
8 – 10
bardzo dobry
Przykład: Uczeń rozwiązał 3 zadania konieczne, 2 podstawowe,
4 rozszerzające i 4 dopełniające. Otrzyma więc (K+P=5, R+D=8)
ocenę dobrą.
Ocenę celującą otrzyma uczeń, który spełnił kryterium oceny bardzo
dobrej i rozwiązał zadanie z zakresu umiejętności wykraczających.
5
[ Pobierz całość w formacie PDF ]