10(X)e(1), technologia żywienia - artykuły
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Spotkanie branż napojowych
w Norymberdze (15–17 listopada)
Na targach BRAU Beviale polskie stoiska stanowią niewielki procent
ogółu, ale kilkadziesiąt stoisk dużych firm zagranicznych obsługują także
przedstawiciele oddziałów tych firm w Polsce. Dla ułatwienia gościom
z Polski w odszukaniu stoisk z polskimi reprezentantami podajemy poniż-
szy wykaz.
Polscy wystawcy (lub polskie przedstawicielstwa) na targach
Hala/Stoisko
Alfa Laval
6–315
Ball Packaging Europe Radomsko Sp. z o. o.
4–111
Begerow
7–202
Bericap
4–517
Byfauch Sp. z o. o.
9–126
Can–Pack Group Kraków
3–207
Döhler Polska
1–308
Drukarnia OPEGIEK
3–120
Dr Weigert Polska
4–523
DSM Food Specialties Business Unit Enzymes
1–341
Ecolab
3–215
Effect–System Sp. z o. o.
2–604
Filtrox
6–103
Franke Blefa
3–220/129
GEA Diessel
5–113
GEA Huppmann
5–113
GEA Tuchenhagen Brewery Systems
5–113
Grace
7–434
Haffmans
6–321
Holvrieka
6–318
Huta Szkła Ujście
3–321
Indspect (stoisko firmy Datz)
6–402
JohnsonDiversey
4–231
Key Company Białystok
2–202
KHS
5–123
KRONES Sp. z o. o.
7–608
Litex ZPH Sp. z o. o.
2–612
Micro Matic A/S
3–210
Novozymes
1–519
O–I
3–408
Pall
4–312
ProMinent
4–306
Rastal Sp. z o. o.
1–204
Rexam
3–137/139
Schaefer Werke
4–107
Schaefer Förderanlagen– und Maschinenbau
7–206
Schoeller Arca Systems
3–216
Sidel Group
5–119
Siemens
7–310
Symrise
1–424
Schmidt–Seeger
7–433
Thielmann
4–506
Vin Service
9–501/600
Wild Polska Sp. z o. o.
1–214
Ziemann
6–300
Tegoroczne, 46. Europejskie Branżowe Targi Przemysłu Napojów
BRAU Beviale będą, jak zwykle, miejscem spotkań dostawców oferują-
cych: surowce, materiały pomocnicze, maszyny i całe linie produkcyjne,
rozwiązania logistyczne, środki transportu, opakowania, sprzęt laborato-
ryjny, środki promocji i reklamy, z przedstawicielami branż napojowych.
Z analizy ostatniej edycji targów w 2004 r. wynika, że najwięcej wy-
stawców, bo aż 75%, odwiedzili przedstawiciele branży piwowarskiej,
39% wystawców gościło przedstawicieli z branży napojów orzeźwiają-
cych, 38% – z branży wód mineralnych, 33% – z przemysłu sokownicze-
go, 22% – z hurtowni napojów, 17% – z winiarstwa, 15% – z przemysłu
spirytusowego, 13% – z mleczarstwa, 12% – producentów innych napo-
jów, 11% – ze słodowni, 10% – z handlu detalicznego napojów i 10% –
z hotelarstwa i cateringu.
Goście interesowali się głównie technologiami dla przemysłu napo-
jów (68%), surowcami i materiałami do produkcji (24%), sprzętem labo-
ratoryjnym (21%), zarządzaniem energią, opakowaniami (19%), usługami
reklamowymi (15%), transportem (15%) oraz wyposażeniem zakładów
gastronomicznych (14%).
Aktywność firmy ZIEMANN
na rynkach międzynarodowych
ZIEMANN ciągle proponuje kolejne innowacje
Pomimo dużego tempa wdrażania kolejnych innowacji firma
ZIEMANN – wiodący na świecie producent urządzeń dla browarów,
terminowo i rzetelnie realizuje zamówienia.
ZIEMANN ciągle dostarcza szerokie spektrum technicznych i techno-
logicznych nowości przynoszących lepsze wykorzystanie surowców
i lepszą jakość brzeczki przy jednocześnie mniejszym nakładzie energe-
tycznym.
Spektrum innowacji wzbogaciło się o kondycjonowanie ziaren i nowe
zabiegi dla polepszenia jakości zacieru i uzyskania większych wydajności,
kadzie zacierne z płaskimi powierzchniami grzewczymi, podwójnymi kwa-
dratowymi dnami, nowym systemem gotowania „tulipan” i najbardziej
optymalnymi nożami do spulchniania osadów w kadzi, aż do gotowania
pod próżnią i innymi nowymi systemami gotowania włącznie. Dzięki
fesjonalnym, światowym centrum techniki i technologii browarniczej,
skupiającym marketing i zarządzanie, rozwój innowacyjnych rozwiązań
technicznych i technologicznych, globalne zarządzanie logistyczne ZIE-
MANN GROUP, najnowocześniejszy, zautomatyzowany za pomocą PCS7
browar pilotowy, służący jako browar doświadczalny i centrum szkolenio-
we, jak również akademię firmy ZIEMANN.
Ta wyraźna integracja ma za zadanie podniesienie rangi działów pla-
nowania, inżynieryjnych i „pod klucz”. Firma umacnia zatem swoją przo-
dującą pozycję na światowym rynku. Rosnąca liczba umów i rosnące wy-
magania wobec wszystkich urządzeń są wynikiem wysokiej klasy profe-
sjonalizmu działu „pod klucz”.
Następstwa decyzji podjętej na drinktec
w Monachium
Uruchomiono nowy browar EFES w południowym Uralu, w którym
zastosowano innowacyjne metody gotowania.
Dyrektor zarządzający EFES International Ahmet Boyacioglu i dyrektor
techniczny Horst Müller podczas drinktec 2005 podjęli decyzję, dzięki któ-
rej turecki koncern ma możliwość dalszej ekspansji.
ZIEMANN GROUP realizuje dla EFES w milionowym mieście Ufa na
terenie istniejącego browaru AMSTAR rozbudowę kompletnych urządzeń
produkcyjnych, umożliwiających produkcję 2,8 mln hl piwa na rok. Kon-
trakt „pod klucz” dotyczy urządzeń silosowych z oddzielnymi liniami do
przygotowywania słodu i surowców niesłodowanych, warzelni o zdolno-
ści produkcyjnej 12 warek na dobę, każda o objętości 700 hl, wyposażo-
nej w najnowocześniejszą technikę, jak gotowanie pod próżnią i automa-
tyczny system sterujący BRAUMAT. Browar wyposażono w 24 unitanki,
6 tanków ciśnieniowych, tank na drożdże, system filtracyjny o zdolności
500 hl/h, jak również urządzenie do odgazowywania wody. Urządzenia
uruchomiono w połowie czerwca.
Podczas drinktec 2005 w Monachium, Ahmet Boyacioglu i Horst
Müller zdecydowali się skorzystać z usług firmy ZIEMANN. Do ich decyzji
przyczyniło się pełne zadowolenie z serwisu Rundom w Ludwigsburgu.
Istotną rolę odegrały także dotychczasowe doświadczenia ze współpracy
z ZIEMANN, którą cechowała punktualność, niezawodność oraz jakość
i gwarantowana cena dalszych projektów. Ważne było także przekonanie
szefów EFES wchodzących w ten innowacyjny projekt o zaletach techni-
ki gotowania pod próżnią z jednoczesnym polepszeniem stabilności i ja-
kości brzeczki oraz zmniejszeniem zużycia energii.
Istotną rolę odegrała także możliwość rozbudowy kolejnych browarów
EFES. Koncern turecki krok po kroku ugruntowuje swoją przodującą pozy-
cję na wschodnioeuropejskim i rosyjskim rynku. EFES International pozy-
skał za 390 mln dolarów browar Krasny Rostok z browarami w Kazan
w republice Tatarstan i Nowosybirsk. Niedawno ZIEMANN GROUP otrzy-
mał kontrakt na modernizację i rozbudowę urządzeń w Nowosybirsku.
Kadź z nowym podwójnym dnem, z nowym
systemem gotowania „tulipan” i nożami do
spulchniania osadów
BRAUMAT PCS7 udała się kooperacja ZIEMANN-SIEMENS w zakresie
najbardziej wszechstronnego, elastycznego i stabilnego systemu stero-
wania, który obecnie oferowany jest na światowym rynku.
Inna ważna innowacja ZIEMANN-No-Waste-Brewery umożliwia zna-
czące polepszenie bilansu energetycznego w browarze i tym samym
zmniejszenie obciążenia środowiska.
Szczegółowych informacji na temat innowacji udzielają inżynierowie ZIEMANN
GROUP w Norymberdze w hali nr 6, na stoisku nr 300.
Budowa centrali innowacji
W Ludwigsburgu, w nowym budynku powstaje jedyne w swoim ro-
dzaju kompetentne, światowe centrum technologii browarniczej.
Innowacyjność, planowe zakończenie prac i planowe oddawanie
urządzeń do użytku, co realizuje i czego przestrzega ZIEMANN GROUP
w ramach budowy urządzeń browarniczych na całym świecie, znajduje
także zastosowanie podczas budowy nowego biura zarządzania ZIE-
MANN GROUP. Jego powstanie będzie istotnym poszerzeniem centrali
zarządzania ZIEMANN GROUP.
W ramach rozpoczęcia realizacji ambitnego projektu, w październiku
2005 r. położono przysłowiową „pierwszą cegłę”. W czteropiętrowym bu-
dynku oraz w starych, całkowicie przebudowanych budynkach, przewidzia-
no ogrzewanie za pomocą technologii Geothermie (czerpanie ciepła z głębi
ziemi) oraz klimatyzację. W nowym biurze powstanie 250 najnowocześniej-
szych miejsc pracy. Zakończenie robót przewiduje się w grudniu 2006 r.
Ludwigsburg stanie się tym samym jedynym w swoim rodzaju pro-
Trzy nowe browary w Chinach
Zobowiązanie głównego światowego producenta urządzeń do pro-
dukcji piwa w Chinach rodzi pierwsze owoce: LEHUI Group, mająca sie-
dzibę w Ningbo w Chinach (na największym światowym rynku piwowar-
skim), złożyła ZIEMANN Ludwigsburg GmbH trzy duże zamówienia.
„Nasza strategia rynkowa działa szybko i perfekcyjnie” podsumowu-
je Joachim Gunkel, dyrektor naczelny sprzedaży i marketingu ZIEMANN
GROUP. Chociaż firma długo wyrabiała sobie znakomitą reputację w chiń-
2
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY 10/2006
[ Pobierz całość w formacie PDF ]