1001 sposobow na nagradzanie pracownikow 1001na, OnePress

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->1001 sposobów nanagradzanie pracownikówAutorzy: Ken Blanchard, Bob Nelson, Stephen SchudlichT³umaczenie: Micha³ Dadan, Micha³ SzolcISBN: 83-246-0097-3Tytu³ orygina³u:1001 Ways to Reward EmployeesFormat: A5, stron: 266Dlaczego prze³o¿eni tak rzadko nagradzaj¹ podw³adnych? Otó¿ brakuje im czasu,a niekiedy te¿ pomys³owoœci. I trudno siê dziwiæ: s¹ zagonieni i sami nie dostaj¹ nagródtak czêsto, jak by chcieli. Prze³o¿eni nie nagradzaj¹, bo nie rozumiej¹, jaka si³a drzemiew pochwa³ach. Tymczasem ka¿dy lubi byæ doceniany, ka¿dy ma ambicjê i chce mieæmotywuj¹c¹ pracê, w której widzia³by sens. Zapewnij to swoim pracownikom,a otrzymasz od nich wspania³¹ nagrodê. Nie zaczynaj od podwy¿szania pensji —przemyœlane, osobiste i szczere wyrazy uznania motywuj¹ bardziej ni¿ pieni¹dze.Autor omawia wiele sprawdzonych metod nagradzania pracowników: od prostychspontanicznych gestów do formalnych programów motywacyjnych, podwy¿eki awansów. Radzi, jak dostosowywaæ nagrody do rzeczywistych osi¹gniêæ i systemuwartoœci w firmie. Uczy, jak utrwalaæ po¿¹dane zachowania pracowników.Wyjaœnia, jak stosowaæ nastêpuj¹ce rodzaje nagród:• wiele pomys³ów, jak powiedzieæ „dziêkujê”;• nagrody rzeczowe;• publiczne wyrazy uznania;• premie za wydajnoœæ;• nagrody za szczególne osi¹gniêcia;• nagrody za zg³aszanie dobrych pomys³ów;• nagrody zespo³owe;• programy punktowej oceny pracy;• motywuj¹ce imprezy integracyjne.Przeczytaj tê ksi¹¿kê i stwórz dobry system nagradzania pracowników w swojejorganizacji. Mów „dziêkujê” na wiele ró¿nych sposobów. Daj pracownikom to,czego chc¹, i oczekuj od nich tego samego.sPis treściwProwadzenieczęśĆ i: nagrody nieformalneWyrazy uznania — skuteczne darmowe rozwiązaniaPomysły na niedrogie nagrodyPubliczne wyrazy uznaniaDzielenie się wiadomościamiCzas wolnyGotówka i bony towaroweNagrody rzeczowe, w tym j­edzenie i odzieżPuchary, tabliczki i inne pamiątkiRozrywki i imprezy firmoweStudium przypadku: wyrazy uznania1319212743486065768591102częśĆ ii: nagrody za szczególne osiągnięciaNagrody dla wybitnych pracownikówNagrody za wydaj­ność, j­akość lub dobre wyniki pracyNagrody za sugestie zgłaszane przez pracownikówNagrody za wzorową obsługę klientaNagrody za zrealizowanie planu sprzedażyNagrody grupowe i zespołoweNagrody za frekwencj­ę i bezwypadkowość105107115122131145160170częśĆ iii: nagrody formalneProgramy wielopoziomowe, systemy punktoweKonkursyWycieczki, imprezy okolicznościowe, podróżeEdukacj­a, rozwój­, samodoskonaleniePostęp, odpowiedzialność, wyróżnienieAkcj­e, współwłasnośćJubileusze pracownika i firmyDodatki, zdrowie, rekreacj­aDziałalność charytatywna, odpowiedzialność społeczna177179190197206212214219224233dodatkiDodatek IDodatek IIDodatek IIIDodatek IV237239240241242skorowidzO Bobie Nelsonie261265CZĘŚĆ INAGRODYNIEFORMALNEWtej części książki przedstawiam szereg nieformalnych, spontanicz­nych sposobów nagradzania pracowników i wyrażania uznania dlaich pracy. Może je stosować dosłownie każdy menedżer przy mini­malnym nakładzie czasu.Wyniki ostatnich badań przeprowadzonych przez doktora GeraldaH. Grahama, wykładowcę z dziedziny zarządzania na Wichita State Univers­ity, na grupie 1500 osób wykazały, że najlepszą motywacją jest świadomość,że kierownictwo docenia osobisty wkład poszczególnych pracowników. Gra­ham dodaje, iż „Menedżerowie odkryli, że już samo poproszenie pracowni­ka o większe zaangażowanie działa bardzo motywująco”.W jednym z badań przeprowadzanych przez tego uczonego ankietowa­ni stwierdzili, że w ich firmach bardzo rzadko zdarza się, żeby ktoś otrzymałnagrodę za zasługi bezpośrednio od swoje­go przełożonego. Zamiast tego w większościfirm nagrody przyznawane są przez kierow­nictwo najwyższego szczebla i to wszystkimpracownikom, niezależnie od ich zasług.Aby je otrzymać, w zasadzie wystarczy byćzatrudnionym w danej firmie. Jest to o tylezaskakujące, że nagrody należące do pierw­szej kategorii są najskuteczniejsze, a te drugiemają znacznie mniejszą moc oddziaływania.201001 s p o s o b ó w N A N Ag r A d z A N i E p r Aco w N i kó wNa podstawie wyników badań Grahama można wyróżnić pięć najlepszychtechnik motywacyjnych:1.Składanie przez menedżera osobistych gratulacji pracownikom, którzydobrze się spisali.2.Pisanie przez menedżera krótkich notatek, które są skierowane do kon­kretnej osoby i wyrażają uznanie dla jej pracy.3.Polityka kadrowa, w której pracownicy awansowani są przede wszystkimza wyniki.4.Chwalenie dobrze spisujących się pracowników w obecności innychosób.5.Organizowanie przez menedżera spotkań motywacyjnych, na którychświętowane są sukcesy zespołu.Tylko 42% respondentów stwierdziło, że w ich firmach menedżerowiestosują skuteczną technikę, jaką jest osobiste składanie podziękowań za do­bre wyniki w pracy. Pozostałe spośród pięciu wymienionych przeze mnierozwiązań były stosowane w mniej niż 25% badanych firm.Nagrody nieformalne są nie tylko tańsze, ale i bardziej skuteczne. Zgod­nie z wynikami badania „Ludzie, wydajność i płace” przeprowadzonegow 1987 roku przez American Productivity Center z Houston oraz Ameri­can Compensation Association, zazwyczaj, aby zmotywować pracownika dokontynuowania pożądanych zachowań, trzeba przyznać mu premię wyno­szącą od 5 do 8% jego podstawowego wynagrodzenia. Jednak takie same re­zultaty można uzyskać, stosując nagrody niepieniężne o wartości 4% podsta­wowego wynagrodzenia.Wszystkie rozwiązania opisywane przeze mnie w tej i w pozostałych częś­ciach książki sprawdzają się najlepiej, gdy są dostosowywane do cech charak­teru i zainteresowań osób, które chcemy nagrodzić. Dlatego warto zacząć odzapytania pracowników wprost, jak najlepiej możemy wyrazić im wdzięcz­ność za dobrze wykonaną pracą. [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • marucha.opx.pl