102008Waypointpress 01, PDF
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
WAYPOINT
Numer 1.
PRESS
Pierwszy numer dwumie-
sięcznika: „WaypointPress”
– organu Pruszkowsko-pia-
stowskiej
Grupy Rowerowej Alleypiast
www.alleypiast.waw.pl
Lazykat
str. 9
Witamy w WaypointPress!
W numerze:
Tour de Pologne 2
Wyniki piątej serii WPG 3
Waypointowe przeboje miesiąca 5
Ludzie Alleypiasta, Waypointgame 6
Desantowy Alleypiast 9
Kalendarium 12
Kraków – miasto kopców 13
Konkurs na logo rozstrzygnięty! 16
Wyprawy rowerowe 17
Ssyczący problem 19
Komiks 20
To już kolejny numer dwumiesięcznika WaypointPress. Znaj-
dziecie w nim wszystko co dotyczy życia Grupy Rowerowej Al-
leypiast, a w szczególności: podsumowanie ostatnich wydarzeń
Waypointgame, informacje i relacje z wyścigów Alleypiasta,
sylwetki postaci związanych z WPG i Alleypiastem, propozy-
cje wypraw rowerowych, rankingi, techniczne porady dotyczą-
ce roweru, a nawet komiks. Jesteśmy otwarci na wszelkie
sugestie i propozycje ulepszenia naszego pisma. Jeśli masz
pomysł na interesujący artykuł, przeżyłeś ciekawą wyprawę i
chcesz się nią podzielić lub po prostu chcesz dołączyć do re-
dakcji – napisz do Nas na adres: waypointpress@alleycat.pl.
Życzymy przyjemnej lektury!
Redakcja WPP
[1]
Wrzesień- Październik 2008
Tour de Pologne
W sezonie 2008 Tour de Pologne był
inałowym wyścigiem cyklu Pro Tour
oraz ostatnią poważną imprezą przed
szosowymi mistrzostwami świata.
Oba fakty oznaczały, że dla wielu ko-
larzy był to bardzo ważny wyścig. Za
strajku była mokra i śliska nawierzch-
nia na, której miał nastąpić inisz.
Obawy zawodników są jak najbardziej
zrozumiałe – nikt nie chce ryzykować
zdrowia czy nieukończenia wyścigu
z powodu kraksy. Z drugiej strony
to nie pierwszy raz kiedy kolarzom
przyszłoby iniszować w deszczu.
w wyścigu, a kibicom zaprezento-
wał przepiękne kolarskie widowisko.
Szkoda, że był to jedyny dzień kie-
dy emocje wśród widzów sięgały
naprawdę wysokiego pułapu. Czy
to, że nie ma w Polsce gór takich
jak Alpy musi oznaczać, że wyścig
będzie mniej ciekawy? Fakt, że na
TdP przyjeżdża światowa czołówka
oznacza, że wyścig będzie w pewien
sposób przewidywalny, kolarze będą
realizować standardowe i sprawdzo-
ne strategie. Fajnie by było aby wy-
ścig nie sprowadzał się do walki na
jednym etapie, ponieważ inne nie
dają możliwości zdobycia znacznej
przewagi. Jako widz chciałbym tak-
że w relacjach widzieć więcej piękna
naszego kraju. Ładne ujęcia (np. pe-
leton pędzący wąską droga pośród
jezior) się zdarzały jednak mogło
by być ich więcej. Pięknych krajo-
brazów nam nie brakuje. Naprawdę
mamy czym się pochwalić. Podobnie
sytuacja wyglądała na metach eta-
pów, które często umieszczone były
gdzieś pośród blokowisk (wyjątkiem
był Kraków). Problem korków przez
kilka godzi da się przeboleć
i pokazać światu pięk-
no naszego kraju.
sprawą pogody był to także jeden z
trudniejszych wyścigów. Warto także
zwrócić uwagę na długość poszcze-
gólnych etapów na TdP. Wbrew
ogólnej tendencji do skracania eta-
pów, na TdP kolarze często musie-
li jechać ponad 200km dziennie.
Po pięciu etapach peleton wjechał w
góry. Tam wszystko miało się rozstrzy-
gnąć. Do tej pory żaden z zawodników
nie wypracował sobie znacznej prze-
wagi. Liderzy grup jechali spokojnie
w peletonie i oszczędzali siły na eta-
py górskie. Rozstrzygniecie nastapiło
szóstego dnia rywalizacji. Królewski
etap został skrócony do niespełna
120km. W górach były mgły, wysoko
padał śnieg, a temperatura oscylo-
wała wokół 0˚C. W tych niemal zimo-
wych warunkach zaatakował Marcin
Sapa i zdobywając premie zapewnił
sobie czerwona koszulkę najaktyw-
niejszego kolarza. Stworzyła się
siedmioosobowa ucieczka (w tym kil-
ku Polaków). Z grupy tej oderwali się
dwaj zawodnicy : Toni Martin (Colum-
bia) oraz Irizar Aramburu (Euskatel).
Większą grupkę dogonił a następnie
wyprzedził niesamowicie jadą-
cy Jens Voigt. Z prowadzą-
cej dwójki oderwał się Toni
Martin, zyskał 2min 30sek
przewagi nad peletonem
i ponad minutę przewagi
nad Voigt’em. Wydawa-
ło się, że był w świetnej
sytuacji. Jednak gonią-
cy Niemiec nie dawał za
wygraną. W tym samym
czasie z peletonu, który
nieco zwątpił w możli-
wość dogonienia ucieki-
nierów zaatakował Marek
Rutkiewicz. Polak zjeżdżał
jak szalony, był jednak w za-
sięgu wzroku peletonu, który do-
gonił go na następnym podjeździe. W
międzyczasie Jens Voigt wysunął się
na pozycje lidera (zarówno etapu jak
i wyścigu). Na zjeździe do Zakopane-
go kolejny raz uciekł Marek Rutkie-
wicz. Tym razem ucieczka była uda-
na. Polak zameldował się na mecie
na czwartym miejscu. Dzięki śmiałej
i ryzykowniej akcji zwycięstwo eta-
powe odniósł Jens Voigt i tym sa-
mym zapewnił sobie prowadzenie
W tych arcyciężkich warunkach star-
towała także Reprezentacja Polski
BGŻ. Naszym zawodnikom przyszło
rywalizować z ścisłą, światową czo-
łówką. Najbardziej „widocznym” pol-
skim zawodnikiem był Marcin Sapa.
Atakował na większości etapów i
mimo, że jego ucieczki zostawały
wchłaniane przez peleton uplasował
się na pierwszym miejscu klasyika-
cji najaktywniejszych. Dzięki swoim
heroicznym wyczynom kolarz ten
został zauważony i podpisał kon-
trakt na 2009 rok z grupa Lampre.
Dla wielu ko-
larzy wyścig
był przede
wszystkim
ostatnim
szlifem for-
my przed
mistrzo-
s t w a m i
świata. W
tym wypadku
swoja role speł-
nił znakomicie.
Potwierdził to w
pierwszym wywiadzie
po zdobyciu mistrzostwa
świata w jeździe na czas Bert Grabsch.
Na trasie nie zabrakło także zaskaku-
jących wydarzeń takich jak strajk ko-
larzy w Lublinie. Etap 4 (Bielski Pod-
laski – Lublin) miał być najdłuższym
etapem wyścigu, jednak z powodu
pogody został skrócony do 200km.
Kolarze ścigali się w ciągłym deszczu
i chłodzie by ostatecznie wjeżdżając
na końcową pętle (4km przed metą)
zatrzymać się. W efekcie tego etap
anulowano. Nie skorzystali na tym
kolarze, którzy próbowali swoich sił w
ucieczce (był wśród nich oczywiście
Marcin Sapa). Oicjalnym powodem
W przyszłym roku TdP odbędzie się
w sierpniu. Aura będzie bardziej ła-
skawa dla kolarzy. Miejmy nadzie-
je, że uda się ten fakt wykorzystać.
Marcin Koseski (Kosu)
[2]
Wrzesień w WaypointGame
Wyniki 5. serii
Miejsce Zawodnik Punkty
WP
odwie-
dzone
WP
dodane
Niekwestionowanym zwycięzcą piątej serii
został Zajączek! Wyprzedził On Adama,
zajmującego drugie miejsce aż o 28,13
punktu.
1 zajączek 224.16 22 9
2 Adam 196.03 26 6
3 ASTON86 189 27 6
4 BoB 123 17 0
5 mementomori 123 12 2
6 zerozeroseven 82.03 10 3
7 (1) majabiiii 77 9 0
8 (2) zajac_poziomka 61.5 15 0
9 Xyś 50.33 8 1
10 Kemot 42.2 7 1
11 Grzesiek 42.19 6 6
12 cbull 36.83 5 0
13 DarekKlemens 34.83 5 0
14 (3) Magda 29.7 6 3
15 Jerry 28 1 4
16 dmk77 25.25 2 0
17 qr3aq 23.33 4 0
18 PUG Bielany 17 4 1
19 lewan
W pierwszej dziesiątce minionej serii zna-
lazły się aż dwie kobiety – Majabii oraz
Zając Poziomka. Pokonały One ponad
20 mężczyzn biorących udział w tej serii.
Wielkie gratulacje!
W serii piątej wzięło udział 36 za-
wodników, którzy w sumie ustawili
około 80 nowych, waypointów!
Dołącz do nas: www.waypointgame.pl
15.33 2
1
20 gora
14 4 0
21 dyziek86
14 3 4
22 (4)
zuza
14 3 0
23
Młynarz
10.25 1 6
24 SCRUBBY
10 1 0
25 sajkor
10 0 0
26 bikman
9 1 0
27 Kosu
8 2 3
28 DNF
6.83 3 1
29
Kacper98
5 0 0
30 RDK lstr
2.5 0 8
31 Adam LSTR 2.5 0 3
32 djk
2.25 0 0
33 Miedziak
2 0 0
34 (5)
Eni
1 0 0
WP#395
WP#509
WP#506
WP#512
[3]
Klasyikacja generalna
Waypointgame
Regulamin WPG - cd
Zgłaszanie zdobycia waypointów
Miejsce Zawodnik Punkty WPo WPd
1 Adam 133 111 28
2 cbull 120 86 7
3 zerozeroseven 118 58 34
4 zajączek 117 63 41
5 DarekKlemens 115 85 4
6 BoB 112 82 0
7 mementomori 106 77 13
8 Kemot 104 49 8
9 Xyś 95 42 2
10 (1) Magda 85 36 15
11 (2) majabiiii 84 32 8
12 sajkor 78 58 11
13 Grzesiek 77 25 18
14 lewan 67 23 4
15 dmk77 62 17 10
16 ASTON86 59 36 11
17 Jerry 54 8 10
18 qr3aq 51 30 1
19 kratzy 45 17 0
20 dyziek86 42 9 14
21 Młynarz 35 9 9
22 Kosu 33 9 10
23 Hubione 31 26 1
24 ktone 30 17 1
25 (3) zajac_poziomka 29 15 0
26 (4) zuza
1. Zgłoszenie zdobycia waypointa dokonywane
jest poprzez podanie w systemie internetowym
stosownego oznaczenia kodowego.
2. Pierwszy zdobywca waypointa otrzymuje 10
punktów, każdy kolejny o 1 punkt mniej.
3. Waypointy można odwiedzać w grupie, w tym
przypadku liczba suma zdobytych punktów dzie-
lona będzie przez liczbę zawodników w grupie.
4. Po odwiedzeniu waypointa przez 10 zawod-
ników, każdy kolejny odwiedzający otrzymuje 1
punkt (nie można „wyzerować” waypointa).
5. W przypadku nie odnalezienia oznaczenia ko-
dowego lub odnalezienia go w stanie uniemoż-
liwiającym odczytanie kodu zawodnik zgłasza,
Nieaktywność waypointa. Waypoint taki zostanie
oznaczony w systemie jako waypoint „prawdopo-
dobnie zdeaktywowany”. Deaktywacja waypointa
następuje, gdy drugi zawodnik (grupa zawodni-
ków) potwierdzi, że waypoint stał się nieaktywny.
Obaj zawodnicy (grupy) dostają punkty.
6. Osoba, która opublikowała dany waypoint
może go reaktywować (chyba że wygasł on sam
z powodu ustawienia daty automatycznej deak-
tywacji).
28 5 0
Klasyikacja
27 djk
27 9 7
28
RDK lstr
27 4 21
1. Gra podzielona jest na serie.
29 (5) Eni
24 13 3
2. Czas trwania serii jest na stały i wynosi 1 mie-
siąc kalendarzowy.
30 Korso
24 10 3
31 Kacper98 24 7 2
32 DNF 24 6 2
33 wienio 23 4 0
34 PUG Bielany 19 4 1
35 (6)
ZV
19 2
1
3. kolejności zawodników w klasyikacji danej
serii decyduje: liczba zdobytych punktów, licz-
ba odwiedzonych waypointów i liczba dodanych
waypointów.
36 Miedziak
19 1
1
4. Osoba będąca na pierwszym miejscu w danej
serii po jej podliczeniu otrzymuję liczbę „dużych
punktów” równą liczbie zawodników uczestni-
czących w danej serii. Kolejne osoby otrzymują
odpowiednio mniej „dużych punktów”.
37 gora
17 4 0
38 bbrzezin
15 8 0
39
koszmar9
15
5 0
5. Klasyikacja zostaje zamknięta po upływie 12
serii (12 miesięcy kalendarzowych). Po tym ter-
minie rozpoczyna się klasyikacja zawodników w
ramach kolejnego sezony startowego.
widok z WP#447
Pełny tekst zasad WaypointGame znajdziesz
pod adresem:
[4]
Waypointowe Przeboje Miesiąca
Piąta seria waypointgame zaowocowała wieloma nowymi waypointami. Wg dotych-
czasowego lidera klasyikacji generalnej – Adama, najciekawszymi pozycjami były:
#483 Wiszące Ogrody Semiramidy
#478 Chemitex
#506 Fort VII Zbaraż
Waypoint #483
Wiszące Ogrody
Semiramidy
Waypoint #78
Chemitex
Waypoint #506
Fort VII Zbaraż
Współrzędne:
52.242865, 21.025439
Współrzędne:
52.258399, 20.274517
Współrzędne:
52.171089, 20.984852
Wartość:
1
Wartość:
6
Wartość:
3
Założyciel:
ASTON86
Założyciel:
Adam
Założyciel:
zerozeroseven
Data publikacji:
02.09.08 22:40 (seria 5)
Data publikacji:
31.08.08 20:00 (seria 4)
Data publikacji:
14.09.08 15:58 (seria 5)
Opis:
Opis:
Opis:
Spokojnie, nie wysy-
łam nikogo do Babilonu ;)
Chodzi o ogród na Bibliotece Uni-
wersytetu Warszawskiego, moim
zdaniem niezwykle klimatyczne
miejsce. Sam gmach BUW-u jest
ciekawy i posiada bogatą symbolikę.
Chodaków do obecnie dzielnica
Sochaczewa. Prawdziwy roz-
kwit Chodakowa rozpoczął się
w 1928 roku, gdy uruchomiono
produkcję w Chodakowskich Za-
kładach Włókien Chemicznych
Chemitex. W czasie II wojny świa-
towej zakład został zrujnowany.
Po odbudowaniu zniszczeń, za-
kład już nie był później modernizo-
wany nie uwzględniając budowy
dwóch 80-metrowych kominów
w latach 60-tych. Najlepsze cza-
sy dla Chemitexu to lata 70-te.
Należący do Agencji Mienia Woj-
skowego, zdewastowany Fort
Zbarż należy do najciekawszych
pod względem eksploracyjnym
fortów dzielnicy Włochy. Wejście
na teren obiektu znajduje się od
strony ulicy Wirażowej, w miejscu,
w którym zalana wodą sucha fosa
niemal dotyka ulicy. Na terenie for-
tu oprócz romantycznie stojących
w wodzie koszar szyjowych znaj-
dziemy mnóstwo innych budynków
o tajemniczym przeznaczeniu.
Zwróćcie też uwagę na io-
letowe coś przed wejściem,
czyli połączenie rusztowa-
nia ze sztuką nowoczesną :)
Kod znajduje się na ścianie, za-
raz za tablicą z napisem Laura
W najbliższych okolicach for-
tu znajduje się kilka hektarów
opuszczonych działek rekreacyj-
nych, które również mogą stano-
wić ciekawy obiekt zwiedzania,
zwłaszcza w sezonie owocowym
;) Niestety, w domkach łatwo na-
depnąć na wypoczywającego po
nocnej zbiórce złomu „lokatora”.
Obecnie teren fabryczny trudno
opisać słowami. Jest to połączenie
ruiny z resztkami produkcji. Z tego
co się zdążyłem zorientoać dzia-
łają tam obecnie magazyny oraz
ciepłownia. Z ogromnego terenu
wybrałem na waypoint właśnie
ciepłownię. Musicie znaleźć ta-
śmociąg transportujący węgiel do
starej części ciepłowni. Paliwo na
niego dostaje się ze zsypu obłożo-
nego gumowymi osłonami. Właśnie
na jednej z takich osłon od strony
wewnętrznej znajdziecie kod.
Wydrukowany na laserów-
ce kod został umieszczony na
metalowym fragmencie pierw-
szej wystającej z wody arka-
dy. Trzeba patrzeć w górę.
www.waypointgame.pl
[5]
[ Pobierz całość w formacie PDF ]