104607, angielski
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Hocus Pocus 3. Propozycja planu wynikowego. Klasa III szkoþy podstawowej. Katarzyna Nicholls
•
kursyw
Ģ
oznaczono materiał opcjonalny
UNIT 2 HOBBIES
Przewidywane umiej
ħ
tno
Ļ
ci j
ħ
zykowe
Podstawowe
Ponadpodstawowe
Wybrane techniki
ę
wiczenia
i sprawdzania umiej
ħ
tno
Ļ
ci
Elementy ogólnorozwojowe
i interdyscyplinarne
Lesson 1 Miss Idea can help
Słownictwo:
swim, dance, sing, drive, run, skate, ski, dive, give, ride
Struktury:
can/can’t; Can you …?
Funkcje komunikacyjne:
okre
Ļ
lanie umiej
ħ
tno
Ļ
ci, b
Ģ
d
Ņ
ich braku; pytanie o umiej
ħ
tno
Ļ
ci
Ucze
ı
:
• rozumie pytania odnosz
Ģ
ce si
ħ
do jego
umiej
ħ
tno
Ļ
ci
• wsparty ilustracjami rozumie ogólny
sens słuchanego tekstu
• potrafi wyodr
ħ
bni
ę
w tek
Ļ
cie potrzebne
informacje
• poprawnie wymawia wprowadzone
słownictwo
• wł
Ģ
cza si
ħ
w chóraln
Ģ
recytacj
ħ
rymowanki
• odpowiada według wzoru na pytania
• po wy
ę
wiczeniu zadaje pytania o
umiej
ħ
tno
Ļ
ci
• potrafi odczyta
ę
wprowadzone
słownictwo
• potrafi uporz
Ģ
dkowa
ę
tekst według
słuchanego nagrania
• odgrywa dialog z koleg
Ģ
/kole
Ň
ank
Ģ
według wzoru podanego w podr
ħ
czniku i
wy
ę
wiczonego ustnie
• rozumie polecenia nauczyciela wsparte
gestami b
Ģ
d
Ņ
odwołaniem si
ħ
do realiów
Ucze
ı
:
• potrafi u
Ň
y
ę
wy
ę
wiczone pytanie
w innym kontek
Ļ
cie, np. inicjuj
Ģ
c
rozmow
ħ
• potrafi opisa
ę
swoje
umiej
ħ
tno
Ļ
ci lub ich brak
Obserwacja zachowania uczniów w
trakcie wykonywania nast
ħ
puj
Ģ
cych
ę
wicze
ı
:
• chóralna recytacja rymowanki
• udzielanie odpowiedzi na pytania
zadane przez nauczyciela i uczniów
• odpowiadanie na pytania zwi
Ģ
zane z
czytanym tekstem
• porz
Ģ
dkowanie zda
ı
z dialogu
według kolejno
Ļ
ci nagrania
Ucze
ı
:
• rozwija pami
ħę
krótko- i długotrwał
Ģ
•
ę
wiczy uwag
ħ
•
ę
wiczy czytanie ze zrozumieniem
• doskonali umiej
ħ
tno
Ļę
pracy w parach
Lesson 2 Are you good at swimming?
Słownictwo:
skiing, dancing, driving, writing, singing, skating, fighting, talking, swimming, running, climbing, flying, jumping
Struktury:
I’m good at …ing; I’m not good at … ing; to be; zaimki osobowe
Funkcje komunikacyjne:
okre
Ļ
lanie poziomu umiej
ħ
tno
Ļ
ci b
Ģ
d
Ņ
ich braku; pytanie o umiej
ħ
tno
Ļ
ci
Ucze
ı
:
• poprawnie wymawia nowe słownictwo
• poprawnie uzupełnia luki w zdaniach
według słuchanego tekstu
Ucze
ı
:
• potrafi opisa
ę
swoje
umiej
ħ
tno
Ļ
ci lub ich brak w
ró
Ň
nych okresach
Ň
ycia według
modelu tekstu podanego w
Obserwacja zachowania uczniów w
trakcie wykonywania nast
ħ
puj
Ģ
cych
ę
wicze
ı
:
•
uzupełnianie luk w tek
Ļ
cie na
podstawie nagrania
Ucze
ı
:
• doskonali pami
ħę
krótko- i długotrwał
Ģ
•
ę
wiczy spostrzegawczo
Ļę
i uwag
ħ
•
ę
wiczy czytanie ze zrozumieniem
Publikacja internetowa
Copyright
Ó
2005 by Wydawnictwo Szkolne PWN
www.wszpwn.com.pl
1
Hocus Pocus 3. Propozycja planu wynikowego. Klasa III szkoþy podstawowej. Katarzyna Nicholls
• układa proste zagadki nt. umiej
ħ
tno
Ļ
ci
zwierz
Ģ
t według modelu wypowiedzi
podanego w podr
ħ
czniku
• czyta ze zrozumieniem tekst opisuj
Ģ
cy
umiej
ħ
tno
Ļ
ci postaci w ró
Ň
nym wieku
• w oparciu o model wypowiedzi podany
w podr
ħ
czniku i odsłuchany z kasety
zadaje pytania nt. podanych umiej
ħ
tno
Ļ
ci
i odpowiada na nie
modelu tekstu podanego w
podr
ħ
czniku
• wykorzystuje poznane
słownictwo i struktury w innych
kontekstach komunikacyjnych np.
inicjuj
Ģ
c rozmow
ħ
podstawie nagrania
• układanie zagadek
• odpowiadanie na pytania do
czytanego tekstu
• odczytywanie fragmentów tekstu
• dialog w parach
• opowiada o swoich umiej
ħ
tno
Ļ
ciach
• okre
Ļ
la swoje mocne i słabsze strony
• efektywnie pracuje w parach
Lesson 3 What do you collect?
Słownictwo:
stickers, tables, coins, stamps, bottle tops, badges, chairs, lamps, mascots, marbles, phone cards, flags, snakes, jackets, rings, cakes; collect
Struktury:
pytania typu: What do you collect?; I collect …; How many have you got?; I like/don’t like; liczba mnoga rzeczowników
Funkcje komunikacyjne:
opisywanie stanu posiadania; pytanie o stan posiadania; okre
Ļ
lanie liczby
Ucze
ı
:
• wspomagany ilustracjami rozumie
ogólny sens historyjki słuchanej z kasety,
a nast
ħ
pnie czytanej
• potrafi przeczyta
ę
gło
Ļ
no tekst
historyjki po uprzednim jej wysłuchaniu i
prze
ę
wiczeniu ustnym
• wł
Ģ
cza si
ħ
w chóraln
Ģ
recytacj
ħ
rymowanki
• poprawnie wymawia poznane
słownictwo i wyra
Ň
enia
• wzoruj
Ģ
c si
ħ
na modelu wypowiedzi
podanym w podr
ħ
czniku i wy
ę
wiczonym
ustnie bierze udział w dialogu
• przeprowadza ankiet
ħ
w klasie nt.
upodoba
ı
kolegów/kole
Ň
anek i opisuje
prostymi zdaniami jej wyniki
Ucze
ı
:
• stosuje poznane struktury i
słownictwo w innym kontek
Ļ
cie,
np. opisuj
Ģ
c własn
Ģ
kolekcj
ħ
/lub
niezwykł
Ģ
kolekcj
ħ
innej osoby
Obserwacja zachowania uczniów w
trakcie wykonywania nast
ħ
puj
Ģ
cych
ę
wicze
ı
:
• recytacja rymowanki
• słuchanie i czytanie ilustrowanej
historyjki
• dialog
• przeprowadzanie ankiety według
podanego modelu i opisywanie jej
rezultatów
Ucze
ı
:
• doskonali uwag
ħ
i pami
ħę
• potrafi zarejestrowa
ę
i podsumowa
ę
pisemnie wyniki
ankiety
• doskonali czytanie i słuchanie ze zrozumieniem
• doskonali prac
ħ
w parach
• rozwija samodzielno
Ļę
Lesson 4 Two grey mice
Słownictwo:
eyes, clocks, apples, boxes, witches, dresses, lollies, lorries, tummies, children, teeth, mice
Struktury:
liczba mnoga rzeczowników (regularna i nieregularna); My name is …; I’m … years old.; I like/don’t like; I’m good at …; I can …; I collect …
Funkcje komunikacyjne:
układanie prostych zda
ı
na swój temat.; okre
Ļ
lanie liczby
Ucze
ı
:
• wsparty obrazkami, rozumie ogólny
sens historyjki
• potrafi wskaza
ę
podany fragment tekstu
•
dostrzega ró
Ň
nice pomi
ħ
dzy regularn
Ģ
i
Ucze
ı
:
• samodzielnie i płynnie czyta
historyjk
ħ
prze
ę
wiczon
Ģ
uprzednio
ustnie
• potrafi zastosowa
ę
nowe
struktury w innym kontek
Ļ
cie np.
Obserwacja zachowania uczniów w
trakcie wykonywania nast
ħ
puj
Ģ
cych
ę
wicze
ı
:
• słuchanie i czytanie historyjki
• wskazywanie podanych fragmentów
tekstu
Ucze
ı
:
• doskonali pami
ħę
i uwag
ħ
• doskonali umiej
ħ
tno
Ļę
gło
Ļ
nego czytania i czytania ze
zrozumieniem
•
potrafi si
ħ
przedstawi
ę
i powiedzie
ę
kilka zda
ı
na swój
Publikacja internetowa
Copyright
Ó
2005 by Wydawnictwo Szkolne PWN
www.wszpwn.com.pl
2
Hocus Pocus 3. Propozycja planu wynikowego. Klasa III szkoþy podstawowej. Katarzyna Nicholls
nieregularn
Ģ
liczb
Ģ
mnog
Ģ
poznanych
rzeczowników
• odczytuje zdania i dopasowuje je do
ilustracji
• potrafi powiedzie
ę
kilka zda
ı
o sobie
wzoruj
Ģ
c si
ħ
na modelu wypowiedzi
podanym w podr
ħ
czniku
struktury w innym kontek
Ļ
cie np.
pisz
Ģ
c list do kolegi (pen friend)
tekstu
• okre
Ļ
lanie zda
ı
prawdziwych i
fałszywych nt. czytanego tekstu
• uzupełnianie wyra
Ň
e
ı
pojedynczymi
wyrazami w l. mnogiej
• dopasowywanie zda
ı
do ilustracji
• tworzenie kilkuzdaniowych
wypowiedzi na swój temat
temat
Lesson 5 My English test
Utrwalenie
słownictwa
,
struktur
i
funkcji
komunikacyjnych
wprowadzonych w lekcjach 1-4.
Ucze
ı
:
• potrafi dokona
ę
oceny swoich
umiej
ħ
tno
Ļ
ci wspierany przez
nauczyciela lub koleg
ħ
Ucze
ı
:
• samodzielnie dokonuje oceny
swych umiej
ħ
tno
Ļ
ci
• potrafi okre
Ļ
li
ę
obszary
wymagaj
Ģ
ce zwi
ħ
kszenia wysiłku
Samodzielne wykonywanie
ę
wicze
ı
utrwalaj
Ģ
cych wprowadzony materiał:
• podpisywanie ilustracji
pojedynczymi wyrazami
• numerowanie ilustracji zgodnie z
nagraniem
• podpisywanie ilustracji zdaniami
według podanego wzoru
• układanie i zapisywanie zda
ı
na
temat ilustracji
• przeprowadzanie ankiety nt.
okre
Ļ
lonych umiej
ħ
tno
Ļ
ci i opisywanie
jej rezultatów pełnymi zdaniami
• układanie tekstu poprzez
zast
ħ
powanie zaznaczonych cz
ħĻ
ci
Ucze
ı
:
• umie okre
Ļ
li
ę
zakres materiału i umiej
ħ
tno
Ļ
ci, które
opanował bardzo dobrze, a nad którymi musi jeszcze
popracowa
ę
• pracuj
Ģ
c nad kolejnymi zadaniami, doskonali swoj
Ģ
zdolno
Ļę
koncentracji i tempo pracy
• rozpoznaje ró
Ň
ne rodzaje zada
ı
sprawdzaj
Ģ
cych i
utrwalaj
Ģ
cych, odczytuje polecenia i wykonuje je w
odpowiedni sposób.
• realizuje potrzeb
ħ
twórczo
Ļ
ci
• doskonali pami
ħę
wzrokow
Ģ
opisuj
Ģ
c szczegóły
ilustracji
Publikacja internetowa
Copyright
Ó
2005 by Wydawnictwo Szkolne PWN
www.wszpwn.com.pl
3
[ Pobierz całość w formacie PDF ]