10659, - █▀ KSIĄŻKI [CZ3]

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Clifford GoldsteinDZIE�,W KT�RYMZGINIE Z�Owersja dla Adobe Acrobat ReaderIChrze�cija�ski Instytut Wydawniczy �Znaki Czasu"WarszawaTytu� orygina�u: The Day Evil DiesPrzek�ad: Jaros�aw K. KaucKorekta: Jadwiga KralProjekt ok�adki: Marek RusekPrzygotowanie do Adobe Acrobat Reader: Arkadiusz Pi�tkaWszelkie prawa zastrze�one. �adna cz�� ksi��ki nie mo�e by� rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie bez zgody wydawcy. Ograniczenia te dotycz� tak�e wydania elektronicznego dla Adobe Acrobat Reader - w sieci Internet znajduje si� ono na prawach wy��czno�ci dla Chrze�cija�skiego Serwisu NADZIEJA.PL.Interaktywny spis tre�ci na str. 114.ISBN 83-87188-97-2Przygotowanie i druk:Chrze�cija�ski Instytut Wydawniczy �Znaki Czasu"00-366 Warszawa, ul. Foksal 8tel. 0 (prefiks) 22 827-58-19, 0 (prefiks) 22 826-25-06Clifford GoldsteinDZIE�, W KT�RYM ZGINIE Z�ORozdzia� pierwszy99Widzia�em pi�kne rzeczy!"Rumu�ski �yd, Richard Wurmbrand, prze�y� nazim, ale ledwie uszed� �ywcem z r�k stalinowskich oprawc�w, kt�rzy przez czterna�cie lat wi�zili go tylko dlatego, �e by� chrze�cijaninem. Jedn� z okropno�ci, jakie prze�y� w wi�zieniu, by�a cela zwana lod�wk�. W tym niewielkim pomieszczeniu agregat ch�odniczy wytwarza� temperatur� poni�ej zera.�Lekarze wi�zienni � pisa� Wurmbrand � obserwowali nas przez szyb� a gdy widzieli oznaki �miertelnego wyzi�bienia, dawali znak stra�nikom, kt�rzy wyci�gali nas z celi i ogrzewali. Kiedy nas ogrzali, natychmiast ponownie wtr�cali do �lod�wki�, by�my marzli. I tak raz za razem! Ogrzewali nas i znowu mrozili, tak i� niemal byli�my o krok od �mierci, a potem zn�w ogrzewali. Trwa�o to w niesko�czono��. Jeszcze dzisiaj czasami nie mog�si� przem�c, by otworzy� lod�wk�" 1.Stalinowscy oprawcy, jak napisa� Wurmbrand, zamykali chrze�cijan na wiele godzin w skrzyniach niewiele wi�kszych od cz�owieka. W �ciany tych skrzy�, z ka�dej strony, stra�nicy wbijali ostre gwo�dzie. Dop�ki zamkni�ty w �rodku cz�owiek sta� wyprostowany, nic sienie dzia�o, �ale gdy ze zm�czenia mdleli�my i chwiali�my si� gwo�dzie wbija�y siew cia�o. Je�li poruszyli�my si�albo chcieli�my rozlu�ni� mi�hie, nadziewali�my si�na potworne gwo�dzie" 2.Chocia� te lata by�y pe�ne okropno�ci, Wurmbrand widzia� niewiarygodne przyk�ady odwagi ze strony tych, kt�rzy bici, maltretowani i zniewa�ani, pozostali nieza-4 nadzieja.plThe Day Evil Dies Iwersja dla Adobe Acrobat Reader, � 2002chwiani, niezmienni i niepokonani w swej wierze, a� do �mierci.Cho� w�adze zakaza�y m�wienia o swej wierze w�r�d wsp�wi�ni�w i surowo kara�y tych, kt�rzy �amali ten zakaz, wielu chrze�cijan i tak to czyni�o. Pewien wi�zie� opowiada� wsp�wi�niom ewangeli� kiedy do celi wtargn�li stra�nicy i wywlekli go na zewn�trz. Pobili go dotkliwie i rzucili z powrotem, skrwawionego i poranionego, na betonow� posadzk� celi. �P odni�s� powoli swoje zmaltretowane cia�o � napisa� Wurmbrand � przezwyci�aj�c b�l poprawi� ubranie i zapyta�: �O czym to ja m�wi�em, bracia, gdy mi przerwano?�"3.Pastor Florescu odmawia� wydania nazwisk innych chrze�cijan nawet wtedy, gdy torturowano go roz�arzonymi do czerwono�ci pr�tami, zamykano w celi z wyg�odnia�ymi szczurami i zmuszano do stania w wyprostowanej pozycji przez dwa tygodnie. Stalinowcy sprowadzili do wi�zienia jego czternastoletniego syna i bili go okrutnie w obecno�ci ojca. Kiedy Florescu zacz�� krzycze�, jego syn b�aga� go: �Tatusiu, nie zr�b mi wstydu! Nie chc� by m�j ojciec okaza� si� zdrajc�. Wytrzymaj! Je�li mnie zabij�, umr�ze s�owami: �Jezus i ojczyzna�" 4. Oprawcy w�ciekli si� zabili dziecko, a krew syna rozprysn�la si�po �cianach celi, podczas gdy ojciec patrzy� na to bezradnie.Innemu chrze�cijaninowi skazanemu na �mier� przed egzekucj� pozwolono spotka� si�z �on� w obecno�ci oficera policji. �Musisz wiedzie�, �e umieram mi�uj�c tych, kt�rzy mnie zabijaj� � powiedzia� skazany swojej �onie. � Nie wiedz�, co czyni�, wi�c moj� ostatni� pro�b� do ciebie jest, by� ty tak�e ich mi�owa�a. Nie chowaj goryczy w sercu za to, �e zabili twojego ukochanego. Spotkamy si� w niebie"5.Sk�d Wurmbrand wiedzia� o tym zdarzeniu? Od oficera, kt�ry przys�uchiwa� si�rozmowie skaza�ca z �on�.nadzieja.pl 5Clifford GoldsteinDZIE�, W KT�RYM ZGINIE Z�OSta� si�on bowiem chrze�cijaninem i sam zosta� wtr�cony do wi�zienia za wiar�!Richard Wurmbrand napisa�: �Widzia�em pi�kne rzeczy!"6Oczywi�cie, nie wszyscy chrze�cijanie widzieli takie �pi�kne rzeczy". Jednak wszyscy w jakim� stopniu borykali si�z przeciwno�ciami, by zachowa� wiar� prawd�i pos�usze�stwo w �wiecie odrzucaj�cym te warto�ci. Nie trzeba si�znale�� w stalinowskim wi�zieniu, by pozna� zmagania � b�j mi�dzy dobrem a z�em, prawd� a k�amstwem, wiar� a niewiar�, tocz�cy si�wok� nas i w nas. Faktycznie, cz�sto najzacieklejsze i najbardziej brzemienne w skutki walki tocz� si� nie w dramatycznych widowiskach, kt�re mog�yby u�wietni� holywoodzkie scenariusze, ale w g��bi ludzkiego serca.�Oto dwie dusze znajduj� siew mej piersi � napisa� Goethe � i walcz� o niepodzielne panowanie". Malcolm Muggeridge opisa� �ludzki dramat" jako rozwini�cie �oczywistego rozd�wieku" mi�dzy dwiema si�ami: �Jedna to diabe� � pisa� � a druga to B�g"7. Wyra�aj�c t� sam� ide�ameryka�ski prawnik, Oliver Wendell Holmes, napisa�: �Wszyscy jeste�my �o�nierzami w wielkiej kampanii, kt�rej szczeg�y s� przed nami zakryte".Cho� osobi�cie kszta�tujemy warunki tej �wielkiej kampanii" i rozumiemy wiele zwi�zanych z ni� spraw, to jednak walka wci�� trwa, w takiej czy innej formie, wsz� dzie i we wszystkich. S� tylko dwie mo�liwo�ci unikni�cia tej walki � nigdy sienie narodzi� albo umrze�.W pewnym artykule w The New Yorker zosta�a opisana kobieta, kt�ra w Po�udniowej Ameryce �piewa�a hymny i �dziwne ewangeliczne pie�ni", podczas gdy �o�nierze j� gwa�cili. Nawet gdy przestrzelili jej klatk� piersiow�,D nadzieja.plThe Day Evil Dies Iwersja dla Adobe Acrobat Reader, � 20021�piewa�a nadal, cho� �nieco ciszej ni� dotychczas, ale nadal �piewa�a". �o�nierze patrzyli w os�upieniu. �Potem postanowili to przerwa� i strzelili do niej drugi raz, ale ona �piewa�a nadal, a ich zdziwienie zacz�o ust�powa� przera�eniu � a� w ko�cu kt�ry� z nich chwyci� maczet� i poder�n�� jej gard�o. Wtedy �piew usta�"8.Dla wi�kszo�ci z nas zmagania o wiar� godno�� i pos�usze�stwo nie s� a� tak rozpaczliwe, tragiczne i nie poci�gaj� za sob� tak natychmiastowych skutk�w. Mimo to walka jest tak samo realna, istotna i w ko�cu przyniesie wyra�ne rezultaty, cho� jej przejawy wydaj� si� znacznie subtelniejsze ni� w takich skrajnych przypadkach. Znajdujemy si� jakoby na hu�tawce ko�ysz�cej si� mi�dzy prawd� a k�amstwem, dobrem a z�em, wiar� a niewiar�. Kto mo�e prze�y� cho�by jeden dzie� bez podejmowania moralnych decyzji i bez walki w swoim sumieniu? Cho� zazwyczaj nie znajdujemy siew skrajnych sytuacjach, to jednak ci�gle zmierzamy ma�ymi krokami w ich kierunku. A zbli�aj�c si�powoli do sytuacji dalekich od normalno�ci, przestajemy je postrzega� jako odleg�e i skrajne.Nie maj�c �adnej mo�liwo�ci wyboru z naszej strony �yjemy w �wiecie, w kt�rym dobro i z�o, prawda i k�amstwo, prawo i bezprawie, godno�� i ha�ba, wiara i niewiara walcz� ze sob� o panowanie. Codziennie nasze my�li, czyny i s�owa stawiaj� nas po jednej albo po drugiej stronie w tym wielkim duchowym konflikcie. Chocia� jego przejawy wydaj� si�nam z�o�one, niewyra�ne, pomieszane, a nasze moralne wybory i decyzje dwuznaczne � s� tylko dwie strony, dwie mo�liwo�ci wyboru: dobra lub z�a, prawdy lub k�amstwa. Nie ma czego� po�redniego, jak w przypadku �ycia i �mierci, chocia� usilnie pr�bujemy sobie wm�wi�, �e co� takiego istnieje, w�a�nie tam, gdzie obecnie stoimy.�Bior�dzi�przeciwko wam na �wiadk�w niebo i ziemi� Po�o�y�em dzi� przed tob� �ycie i �mier�, b�ogos�a-nadzieja.pl 7Clifford GoldsteinDZIE�, W KT�RYM ZGINIE Z�Owie�stwo i przekle�stwo. Wybierz przeto �ycie, aby��y�, ty i twoje potomstwo" (VMoj�. 30,19).To jest ostatecznie nasz wyb�r � �ycie albo �mier�. Nie wybra� �ycia oznacza wybra� �mier�, a nie wybra� niczego jest w rzeczywisto�ci jednoznaczne z wybraniem �mierci. Jednak Pan przekonuje nas, by�my wybrali �ycie � a to �ycie jest w Jezusie Chrystusie, Synu Bo�ym. �Ten, kto ma Syna, ma �ycie, a kto nie ma Syna Bo�ego, nie ma te� i �ycia" (I Jana 5,12 BT).To jest wyb�r o wiecznych skutkach � gdy� �ycie i �mier� s�, dos�ownie, na zawsze.Kto� kiedy� zapyta� Billy'ego Grahama, czy jest optymist�, czy pesymist�. �Jestem optymist� � odpowiedzia�. � Przeczyta�em Bibli�do ostatniej strony" 9.Powinien by� optymist�. Tak samo ka�dy skruszony, wyznaj�cy sw�j grzech cz�owiek, kt�ry przyj�� jako w�asne nadziej� obietnice i zapewnienia zawarte w Biblii, powinien by� optymist�, gdy� S�owo Bo�e objawia, �e w wyniku wielkiego boju dobro zwyci�y nad z�em, wiara nad niewiar�, prawda nad k�amstwem, a Chrystus nad szatanem. W przeciwie�stwie do wielu naszych walk, kt�rych wynik jest niemal zawsze niepewny, w przypadku wielkiego boju nie tylko znamy zwyci�sk� stron� ale tak�e mamy gwarancj� (je�li j� wybierzemy), i� b�dziemy mie� z tego korzy��.�I widzia�em nowe niebo i now� ziemi� albowiem pierwsze niebo i pierwsza ziemia przemin�y, i m orz� ju� nie ma. I widzia�em miasto �wi�te, nowe Jeruzalem, zst� puj�ce z nieba od Boga, przygotowane jak przyozdobiona oblubienica dla m�a swego. I us�ysza�em dono�ny g�os z tronu m�wi�cy: Oto przybytek Boga mi�dzy lud�mi! I b� dzie mieszka� z nimi, a oni b�d� ludem jego, a sam B�go ... [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • marucha.opx.pl